inosfera.cz » Inoforum » Baby Office: jeden trošku atypický leč sympatický start-up
Baby Office: jeden trošku atypický leč sympatický start-up

Baby Office: jeden trošku atypický leč sympatický start-up

Inoforum | 11. 10. 2012 | Redakce

Inovace nemusí spočívat výhradně v nových technologiích a už vůbec ne v IT a nových webových stránkách. Mohou se týkat i lidí, třeba dobrého pracovního prostředí pro spokojené rodiče a jejich potomky. V rámci letošní soutěže Rozjezdy roku společnosti T-Mobile proběhla krajská kola a odborná porota vybrala nejlepší podnikatelské nápady: za Hlavní město Praha zvítězila Hana Krejčí a její tým s projektem Baby Office. V neděli 14.10.2012 o půlnoci končí on-line hlasování veřejnosti o celostátním vítězi. Neváhejte a přidejte se: http://rozjezdyroku.cz/hlasovani/.

Celý start-upový maratón okolo Baby Office začal docela nevinně – skupina maminek se potkala na dotovaném kurzu „Cesta k podnikání“, kde se zavázaly připravit podnikatelský plán budoucí vlastní firmy. Z nezáživného domácího úkolu se ale záhy stal nápad, který na sebe nabaluje zájem a nadšení, ale i realistická očekávání podnikatelského úspěchu. „Samotný kurz a granty nestačí, je třeba si to zkusit v praxi,“ říká Hanka Krejčí. Baby Office tým pod jejím vedením proto podal svůj projekt do letošních Rozjezdů… a slaví první úspěchy, zatím jen vítězství v regionálním kole.

Baby Office bude nabízet služby v prostorách, kde rodiče s malými dětmi získají možnost pronajmout si plnohodnotné kancelářské zázemí

Hanka Krejčí a její kolegyně totiž pěkně identifikovaly mezeru na českém (a obzvláště pražském) trhu. Zakládají start-up spočívající v jednoduchém obchodním modelu. Baby Office bude nabízet služby v prostorách, kde rodiče s malými dětmi získají možnost pronajmout si plnohodnotné kancelářské zázemí pro své vlastní pracovní aktivity (standardní coworkingové prostředí) a zároveň zde bude pod stejnou střechou k dispozici kvalitní péče o jejich děti. Rodič má dítě vždy nablízku, takže s ním může v případě potřeby být, a zároveň bude pracovat v od něj oddělených prostorách, tudíž se může na práci plně soustředit. Vedlejším produktem bude samozřejmě rozšířená možnost sociálních kontaktů pro rodiče i děti, autorky projektu plánují zřídit vedle kanceláří k pronájmu a školičky pro děti například i kavárnu, kosmetiku, masáže a organizaci specializovaných školení i společenských akcí.

Rodiče, kteří si pronajmou prostor v Baby Office, získají především možnost potkávat v jiném než domácím prostředí, pozvat své obchodní partnery do prostředí vhodnějšího k pracovnímu jednání, než co obvykle nabízí obývák rodiny s malými dětmi. Navíc budou mít příležitost si navzájem neformálně vyměnit své zkušenosti a kontakty či případně využít nabídku školení a programů na podporu jejich podnikatelských aktivit.

O děti rodičů pracujících v Baby Office bude o místnost či dvě vedle kanceláří také dobře postaráno. Profesionálně vedená školička Kateřiny Brožové má ambice postarat se o strukturovaný a systematický rozvoj a výuku podle vlastní metodiky, což je také něco navíc oproti běžně nabízenému samotnému hlídání dětí. Filosofií podniku je především důraz na ekologickou stránku a trvale udržitelný rozvoj, včetně strukturovaného vzdělávacího programu přizpůsobeného i těm nejmenším uživatelům Baby Office.

Tým Baby Office si ale už bohatě "užívá" všech klasických problémů začínající firmičky

Tým Baby Office si ale už bohatě „užívá“ všech klasických problémů začínající firmičky. Business plán je vyladěný, intenzivně se pracuje na marketingu, jedná se s potenciálními investory a paralelně se hledají všechny další dostupně alternativní zdroje, píší projekty a hledají případné dotace. Hanka Krejčí komentuje otevřeně i finanční stránku: „Samozřejmostí je investice vlastních úspor do projektu, ale když bude třeba, zařídím si půjčku v bance. Projektu naprosto věřím, budeme zkoušet všechno možné.“ Aktuálním velkým otazníkem je pronájem vhodných prostor, Baby Office má kořeny na Praze 4 a autorky v současné době vybírají nejlepší lokalitu v této městské části, ale ambice do budoucnosti nechybí. Cílem týmu je podle business plánu vytvořit „síť lokálních center, které jsou provozovány jako franšízy. Jméno Baby Office bude v povědomí většiny rodičů jako místo, kde mohou smysluplně trávit s dětmi svůj čas, potkávat zajímavé lidi, rozjet své podnikání, najít práci, získat informace, vzdělávat se, vyměňovat si zkušenosti nebo se jen pobavit. Děti jsou zde vedeny k ekologickému, trvale udržitelnému životu, lásce k přírodě a k lidem. Zároveň existuje komunitní portál, který umožňuje najít vhodnou lokální komunitu, prezentovat svůj projekt, najít zaměstnání nebo zaměstnance a sdílet informace.

Co dodat závěrem? Start-upové úsilí Baby Office o sociální inovaci v praxi budeme dále sledovat. Pokud jsou vám myšlenky Baby Office sympatické, podpořte jejich nápad na sociální inovaci svým hlasem na http://rozjezdyroku.cz/hlasovani/, vítěz získá finanční, poradenskou a marketingovou podporu pro svůj Rozjezd.

Témata: ,


Sdílejte na Facebooku Sdílejte pomocí Google Bookmarks Sdílejte na Twitteru